Mindenki máshogy gyönyörű
Minden kornak megvoltak a maga meghatározó szépségideáljai. Manapság azonban nem él a köztudatban egy bizonyos „tökéletes ember” kép, amihez mindenki viszonyítja magát. Most a sokszínűség és az egyéniség éli a virágkorát. A kozmetikai ipar új fejlesztései segítenek nekünk egyediségünk kihangsúlyozásában.
Legyen szó munkáról, szerelemről vagy életmódról: a választás szabadsága még sosem volt ekkora. Az ismétlődő szerepképek és karriermodellek helyett számtalan lehetőség kínálkozik az önmegvalósításra. A trendkutatók szerint az individualizáció elérte eddigi csúcspontját, és jelentősen átformálta a társadalmat. Méghozzá nemcsak a munka világát és a privát életünket, hanem a szépség fogalmát illetően is. A szupermodellek – például Kate Moss, Cindy Crawford, Naomi Campbell vagy Claudia Schiffer – által megtestesített ideál régóta nem létezik már, és ez rendjén is van így. Mindig mindent az eszményképekhez mérni hosszú távon unalmas és frusztráló lehet azok számára, akik azokkal nem tudnak, vagy nem akarnak azonosulni. Viszont ma napság már hatalmas a közösségi médiaplat formok számtalan csoportjának kínálata. Magasak, alacsonyak, a tetoválás iránt rajongók, sportosak, feltűnő testékszereket viselők, vagy épp a természetesség hívei, online mindegyik szépségkoncepcióhoz találunk megfelelő rajongócsoportot. De offline is egyre nagyobb teret nyer a sokszínűség és a hitelesség.
10 OK, AMIÉRT A KÁVÉ JÓT TESZ NEKÜNK
Az egyéni szépségképlet
Ennek megfelelően a szépségiparban is történt némi átalakulás. Míg korábban a termékek nagy részének az volt a küldetése, hogy eltüntesse a hibákat, és közelebb vigyen minket az ideálképhez, addig manapság egyértelműen a személyes kibontakoztatás áll a középpontban. Az ápolótermékeknek és a dekorkozmetikumoknak a természetes szépséget kell hangsúlyozniuk, és az egyén előnyös vonásait kell előtérbe helyezniük. Magától értetődő, hogy ennek számos módja és eszköze van. Hiszen mindenki más és más kívánságokat, igényeket és előfeltételeket hoz magával.
A jövőintézet jóslása szerint 20 év múlva már genetikai teszteket fognak elvégezni az embereken, méghozzá a legkülönbözőbb területeken. E vizsgálatok eredményeinek köszönhetően az egészségügyben egyénre szabottan tudnák összeállítani az optimális gyógyszereket és terápiákat, és csökkenteni tudnák a mellékhatásokat. A szépségiparban a génteszteket az egyénhez legjobban illő összetevőket tartalmazó ápolótermékek meghatározására használhatnák.
MEGHAN MARKLE SZÉPSÉGTIPPJEI
Individualitás a tégelyből
Amíg eljutunk erre a szintre, addig a gyártók és az üzletek igen széles termékpalettákat bocsátanak a vásárlók rendelkezésére annak érdekében, hogy minden igényt és minden ápolási szükségletet ki tudjanak elégíteni – legyen szó 12 különböző púderszínárnyalatról, vagy a 8 különböző hajfajta ápolására képes samponmárkáról. Ezenkívül találhatunk olyan testápolókat, melyeket a saját illatpreferenciánknak megfelelően keverhetünk ki, napszakhoz alkalmazkodó szépségboostereket, speciális arc maszkokat, valamint olyan ajakrúzsokat is, melyek minden szájon különböző színárnyalatot képeznek.
A vásárlók manapság már a termékdesign kialakításába is beleszólhatnak. Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek azok az online konfigurációk, melyekkel a felhasználók szabadon megválaszthatják kedvenc termékük színét, formáját és a rajta lévő írás betűtípusát. Így szabhatjuk többek között személyre a Ralph Lauren ruháink vagy akár márkásabb sportcipőink stílusát is.